Kontakt
Har du någon fråga eller är du bara nyfiken? Jag pratar gärna med dig!
Tack!
Ditt meddelande är nu mottaget, jag svarar så snart jag kan.
Stäng
Ojdå! Det verkar som om något blev knasigt nu, vänligen försök igen.

Bygg varumärkesförtroende

Mallar är fördelaktiga av många anledningar, men specifika för dina kunder bidrar en konsekvent malldesign till att skapa förväntningar. En konsekvent mall gör den kognitiva belastningen på abonnenter lättare eftersom de ser en igenkännlig struktur och estetik. Denna mindre mentala utlösare bygger ett undermedvetet förtroende med läsare som går långt för att göra ditt varumärke starkare.

Färger och placeringar

Det bästa sättet att veta hur abonnenter svarar är genom att testa, men här är några tips jag har lärt mig med egen testning. Om du kan placera en länk eller knapp precis under en rubrikbild eller rubrik har jag sett ökningar i antal klick.

När det gäller färg är det väldigt viktigt att matcha ditt varumärke, men samtidigt är kontrast också viktigt. Högre kontrast mellan en knapp och bakgrunden den sitter på fungerar också bra.
Det finns mallar för att göra ditt liv enklare. Om du bara ändrar färgerna och logotypen räcker det långt för att skapa ett väl utformat e-postmeddelande. Det finns inget behov av att ändra alla element bara för att "göra det själv".

Om du har en stark företagsidentitet har du kanske en speciell font som används och hör ihop med er hemsida, visitkort och logotyp. Använd då gärna samma font i mailet. Nu känner sig kunden hemma när dem kommer till er hemsida.

Mallarna är också skapade för att vara flexibla, ändrar du för mycket kan det förstöra hur designen ser ut på olika enheter. Om ni har några speciella designbehov går det självklart att designa ett e-postmeddelande från grunden, detta valde jag att göra.

Låt din personlighet skina!

Detta behöver inte vara genom prickiga GIF's, men det kan vara ett sätt. Vad du än gör, gör det sant för dig. Varje person och varumärke är en unik blandning av deras historia, deras övertygelser och deras personlighet. Tillåt det att komma igenom i din identitet, fokusera inte på att vara 'annorlunda' bara för att.

Misstag

Försök inte vara för snygg. ClipArt-bilder, galna teckensnitt och färger eller konstiga-layouter är inte nödvändiga. Kör hem värdet varje gång du skickar ett mail och abonnenter vill höra från dig. Lägg inte en massa dumma distraherande saker i vägen för att komma till värdet! Ofta spenderas det väldigt mycket tid för att göra något snyggt, försöker vara för smart, detta förstör oftast mer än det hjälper.

Intervju

Nedan följer en intervju med Mike Smith, art director för Aweber (en populär e-postmarknadsföringstjänst) och han har svarat på några vanliga frågor om e-postdesign. Mailchimp är ett annat bra sätt att skicka email kampanjer.
Ta kontakt
Email:
emil@etus.se
Telefon:
0736 831 836
emil@etus.se
0736831836
SV
EN